Artykuł sponsorowany

3 zasady, gwarantujące satysfakcjonującą współpracę z biurem księgowym

3 zasady, gwarantujące satysfakcjonującą współpracę z biurem księgowym

Stworzenie własnego działu księgowego, zwłaszcza w mniejszych przedsiębiorstwach, mija się z celem. Dlatego warto nawiązać współpracę z biurem rachunkowym, które przejmie obowiązki rachunkowo-kadrowe za Ciebie. Od czego zależy dobra współpraca? Przedstawiamy 3 najważniejsze zasady ułatwiające partnerstwo między dwoma podmiotami! Wypróbuj je!

Nie ma nic gorszego niż niespełnione oczekiwania. W biznesie zasada ta również ma zastosowanie. Dlatego na samym początku współpracy zwróć uwagę na zakres pomocy ze strony biura.

Współpraca z biurem księgowym a komunikacja

Przed podpisaniem umowy z konkretnym biurem sprawdź sposoby wymiany informacji. Jakie metody dostarczania dokumentów i załatwiania spraw nagłych preferuje dana firma? Czy możesz liczyć na szybką korespondencję e-mailową, zapis w chmurze bieżących dokumentów lub konsultacje z jednym pracownikiem biura? Specjaliści z biura rachunkowego MBJ Biznes z Poznania podkreślają, że dostępność tych narzędzi i metod wpływa na wysoki poziom świadczonych usług. Jeżeli biuro rachunkowe wprost nie informuje o takich opcjach, zapytaj, w jaki sposób radzi sobie z szybką i bezpośrednią komunikacją.

Zakres obowiązków biura względem klienta

Na samym początku współpracy zwróć uwagę na zakres pomocy ze strony biura. Zależy Ci jedynie na prowadzeniu ksiąg, czy również na innych usługach księgowych? A może potrzebujesz dodatkowych podpowiedzi podatkowych? Czy samodzielnie przygotujesz wzory umów cywilnoprawnych na potrzeby zatrudnienia personelu? W jaki sposób będą archiwizowane dokumenty – w siedzibie firmy czy w biurze rachunkowym? Te kwestie warto przemyśleć wcześniej i uzgodnić z przedstawicielem biura, które obejmie twoją firmę opieką księgową.

Wywiązywanie się z obowiązków klienta

Fakt, że będziesz klientem biura rachunkowego, nie oznacza, że wszystkie obowiązki zostały zdjęte z twoich barków. Jako strona umowy również masz do wypełnienia kilka ważnych zadań. Należą do nich przede wszystkim:

  • terminowe dostarczanie dokumentów;

  • przestrzeganie określonej w umowie formy dostarczanych dokumentów;

  • wyznaczenie przedstawiciela w firmie do kontaktu z biurem;

  • wywiązywanie się z należności względem partnera biznesowego.

W kwestii dostarczania dokumentów kluczowe jest określenie jednego lub kilku terminów. Te dwa rozwiązania stosuje się w przypadku mniejszej lub większej ilości dokumentów potrzebnych do zaksięgowania. Ich wyznaczenie znacząco ułatwia wywiązywania się z terminów i usprawnia pracę biura.

Dobra współpraca zależy od terminowego i rzetelnego wywiązywania się z obowiązków przez obie strony. Tylko wtedy uda się stworzyć bardzo dobre relacje partnerskie w biznesie.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.