Artykuł sponsorowany

Formy opodatkowania przedsiębiorstw. Którą wybrać?

Formy opodatkowania przedsiębiorstw. Którą wybrać?

Od tego, na który rodzaj opodatkowania firmy zdecyduje się przedsiębiorca, w dużej mierze zależy opłacalność jego biznesu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami istnieje kilka form opodatkowania. Wybór odpowiedniej zależy od wielu czynników, w tym przede wszystkim od rodzaju działalności. W artykule piszemy, czym się kierować na tym etapie zakładania firmy. 

 

Rodzaje opodatkowania w przedsiębiorstwach

Formę opodatkowania należy wybrać na etapie zakładania działalności gospodarczej, podczas rejestracji do CEIDG. Polskie prawo obejmuje cztery warianty opodatkowania przedsiębiorstw, są to:

Przeczytaj również: Czym zajmuje się księgowa?

  • skala podatkowa,

  • podatek liniowy,

  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.

Przedsiębiorcy muszą mieć świadomość tego, że wybór konkretnej formy opodatkowania bezpośrednio wiąże się z tym, jak wysokie będzie płacić podatki. Decyzję należy dobrze przemyśleć, biorąc pod uwagę kilka istotnych czynników. 

Przeczytaj również: Biuro księgowe - usługi dla małych firm

 

Od czego zależy wybór formy opodatkowania?

Szukając optymalnego opodatkowania działalności gospodarczej trzeba uwzględnić:

  • rodzaj prowadzonej działalności,

  • planowane wydatki związane z prowadzeniem firmy,

  • ewentualne rozliczanie straty podatkowej,

  • rozliczanie z małżonkiem,

  • korzystanie z ulg podatkowych,

  • rodzaj usług księgowych

Oprócz tego, warto wiedzieć, że rodzaj opodatkowania firmy może podlegać zmianie. Oznacza to, że właściciel biznesu ma prawo do zmiany formy opodatkowania. Musi jednak to uczynić w określonym czasie. 

Przeczytaj również: Czy składanie wniosków A1 jest skomplikowane?

 

Kto może doradzić w zakresie wyboru formy opodatkowania?

Początkujący przedsiębiorcy zwykle gubią się w zawiłych przepisach podatkowych związanych z prowadzeniem własnej firmy. Jeśli więc nie mamy doświadczenia i stosownej wiedzy, bezpieczniej jest skorzystać z pomocy specjalistów. Jedną z takich firm jest Sigma – biuro rachunkowe w Szczecinie. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w usługach księgowych, rozliczeniach podatkowych, ewidencji i wielu innych. Osoby planujące założenie działalności mogą liczyć na profesjonalne doradztwo w zakresie wyboru formy opodatkowania i nie tylko. 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.