Artykuł sponsorowany

Kto ma obowiązek rejestrowania sprzedaży kasą fiskalną?

Kto ma obowiązek rejestrowania sprzedaży kasą fiskalną?

Niektórzy przedsiębiorcy mają obowiązek rejestrowania sprzedaży kasą fiskalną od pierwszego dnia prowadzenia działalności. Inni są z tego obowiązku zwolnieni: albo ze względu na limity, albo ze względu na wykonywanie czynności przedmiotowo zwolnionych z kasy rejestrującej. Przyjrzyjmy się bliżej, kogo dotyczy obowiązek rejestrowania sprzedaży towarów lub usług za pomocą kasy fiskalnej.

Bezwzględny obowiązek rejestrowania sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej

Przedsiębiorcy, którzy nie mogą skorzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej, wymienieni są w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. Są to m.in. firmy, które oferują dostawę gazu płynnego i innych paliw, silników, części do nich oraz nadwozi pojazdów silnikowych, przyczep, naczep oraz ich części. Dotyczy to także dostaw komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych, sprzętu fotograficznego (z wyłączeniem części i akcesoriów), wyrobów z metali szlachetnych, wyrobów tytoniowych, napojów alkoholowych oraz perfum i wód toaletowych, jednak z wyłączeniem produktów dostarczanych na pokłady samolotów.

Przeczytaj również: Jak wybrać biuro rachunkowe?

Wśród usług, które muszą być rejestrowane za pomocą kasy, wymienia się przewóz osób oraz bagażu, naprawy, badania oraz przeglądy techniczne pojazdów silnikowych, usługi lekarskie i stomatologiczne, prawnicze, związane z wyżywieniem, fryzjerskie, kosmetyczne, a także związane z kulturą i rozrywką. Jednak, by nie błądzić samodzielnie po rozporządzeniu, można skonsultować się ze specjalistami np. z biura rachunkowego Progres z Grójca.

Przeczytaj również: Kiedy warto skorzystać z usług biura rachunkowego?

Zwolnienie z obowiązku rejestrowania sprzedaży

Nie muszą mieć kasy fiskalnej przedsiębiorcy, którzy prowadzą sprzedaż towarów i usług na rzecz osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej, a ich obroty nie przekraczają 20 000 zł w roku podatkowym. Co ważne, w przypadku podatników rozpoczynających działalność, limit jest obliczany proporcjonalnie do okresu wykonywania działalności. Do limitu nie zalicza się takich czynności jak sprzedaż nieruchomości lub wartości prawnych i niematerialnych.

Przeczytaj również: Pomoc biura rachunkowego w prowadzeniu ewidencji przychodów

Przedmiotowo zwolnieni z obowiązku rejestrowania sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej są również przedsiębiorcy, którzy prowadzą czynności notarialne, oferują usługi telekomunikacyjne, ubezpieczeniowe i finansowe lub prowadzą sprzedaż wysyłkową – jednak pod warunkiem, że z ewidencji sprzedaży jednoznacznie wynika, jakiej czynności dotyczyła dostawa.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.