Artykuł sponsorowany

Kto musi sporządzać sprawozdanie finansowe?

Kto musi sporządzać sprawozdanie finansowe?

Jednym z obowiązków wielu przedsiębiorców jest okresowe składanie tak zwanego sprawozdania finansowego, które ma na celu przedstawienie sytuacji finansowej danej firmy. Kto konkretnie ma jednak obowiązek sporządzania tego dokumentu? Przeczytaj tekst, jeśli chcesz poznać odpowiedź oraz dowiedzieć się więcej na temat tego, co zawierają sprawozdania finansowe.

Sprawozdanie finansowe – kogo obowiązuje?

Jednym ze sposobów na kontrolowanie operacji gospodarczych firmy jest prowadzenie ksiąg rachunkowych. To właśnie ci przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na tę formę, są zobowiązani do sporządzania sprawozdań finansowych. Wówczas nie ma znaczenia to, czy prowadzenie ksiąg rachunkowych dla danego rodzaju działalności jest wymagane, czy może ten sposób ewidencjonowania został wybrany dobrowolnie. Kto sporządza dokument? Otóż może się tym zająć biuro rachunkowe. Kobyłka to jedna z miejscowości, gdzie można znaleźć specjalistów w tej dziedzinie. Za sprawozdanie finansowe jest odpowiedzialny kierownik jednostki, dlatego na dokumencie musi się znaleźć jego podpis. Korzystanie z usług biura rachunkowego nie jest konieczne. Często w danej firmie są wyznaczone osoby, które zajmują się coroczną ewidencją przychodów i kosztów. Nie ulega jednak wątpliwości, że w wielu przypadkach skorzystanie z usług zewnętrznych specjalistów będzie stanowiło najlepszą opcję i pozwoli uniknąć błędów.

Co zawiera sprawozdanie finansowe?

Sprawozdanie finansowe musi zawierać kilka konkretnych elementów. Przede wszystkim, należy umieścić w nim najważniejsze informacje dotyczące dane firmy. Następnie można przejść do bilansu, który obrazuje stan aktywów i pasywów na koniec roku obrotowego. Ważne jest pojęcie dnia bilansowego, czyli ostatniego dnia roku obrotowego, na który sporządza się rozliczenie. W dokumencie powinien być zawarty również rachunek zysków i strat oraz informacje dodatkowe. Czasem łatwo pogubić się wśród wytycznych, dlatego dobrą opcją może być skorzystanie z usługi sporządzania sprawozdania finansowego. Zielonka to przykład miejscowości, gdzie działają wyspecjalizowane biura rachunkowe. Należy dowiedzieć się również, jakie dodatkowe dokumenty są wymagane. Zwykle firmy mają 3 miesiące od dnia bilansowego na przygotowanie sprawozdania, chyba że termin ten zostanie wydłużony.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.