Artykuł sponsorowany

Zewnętrzne formy finansowania przedsiębiorstw

Zewnętrzne formy finansowania przedsiębiorstw

Prowadzenie nawet najmniejszego biznesu wiąże się z dużymi kosztami. Pieniądze są konieczne, by firma mogła się rozwijać. Reklama, pensje dla pracowników, inwestycje czy różne nieprzewidziane wydatki – za to wszystko trzeba zapłacić. Obecnie właściciele firm mają różne możliwości finansowanie przedsiębiorstw.

Wewnętrzne formy finansowania przedsiębiorstw

Środki pozwalające na finansowanie firm można podzielić na wewnętrzne i zewnętrzne. Pierwsze źródło to zasoby własne należące do przedsiębiorstwa, czyli wkład własny, zysk netto, wpływy ze sprzedaży aktywów i koszty amortyzacji. Oczywiście najatrakcyjniejsze  jest samofinansowanie polegające na wykorzystywaniu zarobionych przez firmę pieniędzy, co oczywiście na początku działalności może okazać się trudne. Warto także zaznaczyć, że niektóre formy organizacyjne przedsiębiorstw obarczone są prawnymi ograniczeniami. Przykładowo jednoosobowe działalności gospodarcze mogą w dowolny sposób korzystać ze zgromadzonych środków. Inaczej jest w przypadku spółek, które zgodnie z obowiązującym prawem, nie mogą wypłacać środków na prywatne konta właścicieli. A jak wygląda kwestia zewnętrznych środków finansowania przedsiębiorstw?.

Zewnętrzne formy finansowania przedsiębiorstw

Spore możliwości dają zewnętrzne formy finansowania firm. Większy zastrzyk gotówki, na przykład z kredytu inwestycyjnego pozwala szybko rozwinąć działalność. Pieniądze można przeznaczyć na realizację konkretnego projektu, który sprawi, że przedsiębiorstwo zaistnieje na rynku danej branży. Oczywiście należy pamiętać o tym, że taka forma pomocy niesie pewne ryzyko. W końcu w określonym czasie trzeba zwrócić pożyczone pieniądze i to z odsetkami. Do zewnętrznych form finansowania przedsiębiorstw zaliczają się obecnie:

  • dotacje (krajowe, unijne),
  • kredyty bankowe,
  • emisje akcji,
  • obligacje,
  • leasing.

Kredyty jako źródło finansowania przedsiębiorstw

Najpopularniejszym w Polsce sposobem na pozyskanie pieniędzy dla firmy jest kredyt bankowy. W tym wypadku istotne jest prawidłowe przygotowanie przedsiębiorstwa. Czy banki mogą odmówić przyznania pieniędzy przedsiębiorcom? Eksperci z Poznańskiego Banku Spółdzielczego wyjaśniają tę kwestię:

Bank udzielając pożyczki firmom, sprawdza wszystkie czynniki wpływające na możliwość spłaty zadłużenia wraz z odsetkami. Sytuacja jest praktycznie identyczna, jak w przypadku klientów indywidualnych. Musimy się zabezpieczyć, dlatego weryfikujemy między innymi BIK przedsiębiorcy. Osoby, które dopiero planują założenie działalności gospodarczej, powinny pamiętać, że żaden bank nie udzieli kredytu, jeśli firma jeszcze nie została zarejestrowana.

Pieniądze z kredytów można przeznaczyć na modernizację istniejących linii produkcyjnych, stworzenie nowych możliwości usługowych czy realizację rozwojowego projektu. Jest to tak naprawdę wszystko, co przyniesie w przyszłości zyski i pozwoli zwiększyć majątek firmy.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.